WYCIECZKA 3 – DNIOWA DO KRAKOWA

1 czerwca godz. 4:45 – upragniony czas wyjazdu. Większość uczniów już wcześniej zebrała się pod szkołą, podekscytowani czekali na autobus i swoich opiekunów. Po zapakowaniu bagaży i ciepłych słowach p. dyrektor ruszyliśmy w drogę. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu. Wiele się o nim mówi, dużo czyta, ale tak naprawdę trzeba tam być, by choć odrobinę poczuć i zrozumieć jak ważną rolę odgrywa w historii naszego narodu. Po prawdziwej lekcji patriotyzmu pojechaliśmy do hotelu w Krakowie. Zmęczeni i pełni wrażeń zjedliśmy obiadokolację i poszliśmy spać. Drugiego dnia zwiedzaliśmy serce Krakowa – Wawel, Dzwon Zygmunta, Sukiennice i Kościół Mariacki. Po małej przerwie na obiadek pojechaliśmy jeszcze do kopalni soli w Wieliczce, gdzie przewodnik w bardzo ciekawy sposób przybliżył nam magiczną historię tego miejsca oraz pewnego bardzo całuśnego krasnala . Po powrocie do hotelu (ok. 21) już tylko nielicznym starczyło sił na małe wygłupy, większość postanowiła naładować baterie na kolejny dzień. Trzeci i ostatni dzień rozpoczął się od zwiedzania żydowskiej dzielnicy Krakowa – Kazimierza. Małe uliczki, liczne kawiarenki i budzące ciekawość synagogi dały nam niezwykły obraz tej narodowości, dziś już niestety bardzo niewielkiej. Dalej poszliśmy na Skałkę, by podziwiać najpiękniejszy kościół barokowy w Polsce oraz legendę związaną z tym świętym miejscem. Ok. 13 wyruszyliśmy do Częstochowy żegnając Kraków z nadzieją, że jeszcze tu wrócimy. O godz. 22:30 nasza wycieczka dobiegła końca. W Rogalinie powitała nas p. dyrektor i tęskniący rodzice, a nam się przecież wcale do domu nie spieszyło…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ze szkolnej gabloty. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.